maandag 5 december 2016

Sinterklaas

We keken al lang uit naar de komst van de Sint en vrijdag was het zover.
We hadden met de klas een gedicht gemaakt dat we brachten voor Sinterklaas.
Dit was het resultaat:

Ik wou dat ik de Sint was
dan gaf ik iedereen cadeautjes.
Dan liep ik op de daken
en strooide heel veel pepernootjes.   

Ik wou dat ik de Sint was
dan had ik veel plezier
want ik gaf leuke pakjes
aan deze kinderen hier. 

Ik wou dat ik de Sint was
dan kreeg ieder kind een mandarijn.
Want dat is veel gezonder
dan een stukje marsepein.

Ik wou dat ik de Sint was
dan woonde ik in een kasteel. 
Ik had een heel dik boek
en hield van rood en geel. 

Ik wou dat ik de Sint was
dan zat ik op mijn paard. 
Dan nam ik veel koekjes mee
en reed ik naar VBS De Vaart. 

Ik wou dat ik de Sint was
dan zorgde ik voor cadeautjes.
Ik pakte alles in
en gaf het aan mijn klasgenootjes. 


We dromen over een leven als Sinterklaas.
Doen jullie met ons mee?
We zijn ook geen pieterbaas,
want wij zijn de kinderen van 3B!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.